Krant in de klas nu ook digitaal

Minister van media Ingrid Lieten heeft het startschot gegeven voor de tiende editie van Krant in de Klas. Al tien jaar konden scholen gedrukte kranten bestellen om in de klas te gebruiken met de leerlingen. Nu kunnen scholen ook digitale kranten aanbieden aan de leerlingen. Een zeer goed initiatief om kinderen kennis te laten maken met de nieuwe media.

De belangstelling voor Krant in de Klas groeit elk jaar. Omdat dit het tiende jaar is dat het initiatief van kracht is, hebben scholen nu ook de mogelijkheid om kranten digitaal te raadplegen via de online krantenkiosk GoPress. Kinderen hebben zelfs de mogelijkheid om zelf een digitale krant te maken.

Maar waarom is dit zo goed voor de kinderen? Persoonlijk vind ik het geweldig dat kinderen op deze manier in contact komen met kranten. Ze worden aangezet om de kranten te lezen en krijgen daardoor meer interesse voor wat er gebeurt in de wereld.In mijn ogen is de mogelijkheid om ook digitale kranten te raadplegen erg slim. Digitale media is de nieuwe media en wordt alsmaar belangrijker in de wereld. Ook omdat deze kinderen in het digitale tijdperk leven is het erg belangrijk om hen daarmee van jongs af aan te leren werken. En wie weet, als kinderen zo vroeg al in contact komen met de nieuwe media, worden ze later misschien wel de nieuwe generatie online journalisten.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , by ditteinsideout. Bookmark the permalink.

About ditteinsideout

Hey! Ik ben Ditte en ben 24 jaar. Op mijn negende kreeg ik de diagnose PDD-NOS, een vorm van autisme. Ik kwam er pas op mijn vijftiende achter dat ik autisme heb. Het was een hele grote schok voor me. In deze blog schrijf ik over het leven met autisme en wat ik heb meegemaakt. Lees, geniet, huil... Wie weet herken je jezelf er wel in!

Leave a Reply

